بازاریابی ارجاعی:
این نوع بازاریابی از روشهای بسیار مؤثر بازاریابی است زیرا مردم به نظر اطرافیان، دوستان، افراد مشهور جامعه، افراد خانواده یا ستارگان شبکه های اجتماعی بیشتر از تبلیغات مستقیم اطمینان دارند و به آنها راحتتر اعتماد میکنند. در واقع اهمیت این موضوع را زمانی میتوان به شکلی روشنتر متوجه شد که گاهی اوقات خودمان هم برنامههای تلویزیونی و حتی لباسی که میپوشیم را تحت تأثیر اطرافیانمان انتخاب کردهایم.
اما این نوع از بازاریابی چرا اینقدر قدرتمند است؟
سه مورد را میتوان به صورت کلی دلیل موفقیت این نوع بازاریابی دانست:
امروزه دستیابی به مشتریان جدید با برنامه های بازاریابی دیجیتال و تلفیق آن با بازاریابی ارجاعی و گیمیفیکیشن و … با کمی خلاقیت بسیار راحت تر از دیروز است . امروزه کسی که درشبکههای اجتماعی دنبال کنندگان زیادی دارد میتواند به سادگی و با یک نقد برای یک محصول موفقیت یا در طرف دیگر، شکست را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال خویش انداز هیلاری داف در سال ۲۰۱۳ توانست تأثیر زیادی در جلب نظر مردم به قابهای Wildflower برای آیفون داشته باشد. در واقع امروزه با یک پست فیس بوک ، یک توییت یا حتی یک سلفی در اینستاگرام که در آن یک محصول خاص وجود دارد، میتوان تعداد زیادی مشتریان بالقوه را هدف قرارداد. اگر این پستها با یک پلن دیجیتال مارکتینگ وایرال شوند برای برند هدف بسیار تاثیر گذار است. در حقیقت همین اثر اجتماعی است که بازاریابی ارجاعی را روز به روز قدرتمند تر میکند.
لطفا نظراتتان را در قسمت پایین درج فرمایید.
کمال کیایی مشاور مدیریت و برندینگ
شماره تماس 09037541180
درباره این سایت